[ad_1]

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط UNSW سیدنی انجام شد ، مردان و زنان بالای 50 سال می توانند از مزایای نسبی مشابه با آموزش مقاومت برخوردار شوند.

در حالی که مردان به احتمال زیاد به اندازه عضلانی مطلق بیشتری دست می یابند ، افزایش نسبت به اندازه بدن با زنان برابر است.

یافته هایی که اخیراً در پزشکی ورزشی، نتایج 30 مطالعه مختلف آموزش مقاومت با بیش از 1400 شرکت کننده را تلفیق کرد. این مقاله به طور خاص نتایج مردان و زنان 50 ساله و بالاتر را مقایسه می کند.

دکتر آماندا (مندی) هاگستروم ، استاد ورزش در پزشکی و بهداشت UNSW و نویسنده ارشد کتاب گفت: “از نظر تاریخی ، مردم معتقد بودند که مردان بیشتر از زنان با تمرینات مقاومتی سازگار می شوند.” مطالعه.

“اختلافاتی که پیدا کردیم عمدتا به نوع نگاه ما به داده ها مربوط می شود – یعنی مطلق یا نسبی.” مطلق “کل سود را بررسی می کند ، در حالی که” نسبی “یک درصد براساس اندازه بدن آنها است.”

این مقاله اولین بررسی سیستماتیک و فراتحلیل است که بررسی می کند آیا زنان و مردان مسن از نتایج مختلف آموزش پایداری بهره مند هستند یا خیر. یافته ها مکمل یک مطالعه قبلی در مورد تفاوت در بزرگسالان جوان تر (18-50 سال) است ، نشان می دهد که مردان و زنان ممکن است به افزایش نسبی مشابه در اندازه عضله دست یابند.

محققان در 30 مطالعه افزایش حجم و قدرت عضلانی را در 651 مرد بزرگسال و 759 زن بزرگسال مقایسه کردند. سن شرکت کنندگان بین 50 تا 90 سال بود و اکثر آنها هیچ تجربه ای در تمرینات مقاومتی نداشتند.

اگرچه 50 به طور کلی “بزرگسال” در نظر گرفته نمی شود ، اما با توجه به اینکه تغییرات در دوران یائسگی ممکن است بر نتایج آموزش پایداری تأثیر بگذارد ، به عنوان آستانه این مطالعه انتخاب شد.

دکتر هاگستروم می گوید: “ما هیچ تغییری در جنسیت در تغییرات اندازه عضلانی یا قدرت بالای بدن در افراد مسن پیدا نکردیم.”

“این مهم است که مربیان درک کنند که زنان از نظر بهبود نسبی نسبت به پایه ، به همان اندازه مردان سود می برند.”

نکات آموزشی خاص جنسیت

محققان دریافتند که مردان مسن هنگام مشاهده سودهای مطلق ، عضلات بزرگتری ایجاد می کنند. همچنین احتمالاً پیشرفت های مطلق بیشتری در قدرت بالاتنه و پایین تنه مشاهده می شود.

اما از نظر قدرت جسمی نسبتاً پایین تر ، زنان مسن بیشترین افزایش را گزارش می کنند.

دکتر هاگستروم می گوید: “مطالعه ما توانایی برنامه ریزی متفاوت برای مردان و زنان مسن را برای به حداکثر رساندن مزایای یادگیری آنها روشن می کند.”

این تیم برای بررسی اینکه کدام یک از تکنیک های آموزش تاب آوری برای هر جنسیت بهتر کار می کند ، ادبیات را زیر تجزیه و تحلیل کردند.

دکتر هاگستروم می گوید: “مردان مسن می توانند از برنامه های با شدت بالاتر برای بهبود قدرت مطلق بالا و پایین بدن خود استفاده کنند.”

“اما زنان مسن می توانند از حجم ورزش بیشتر – یعنی تکرارهای هفتگی بیشتر – برای افزایش قدرت بدنی نسبی و مطلق خود استفاده کنند.”

تمرینات طولانی تر همچنین می تواند به افزایش نسبی و مطلق عضلات (برای مردان مسن) یا قدرت مطلق قسمت بالای بدن (برای زنان مسن) کمک کند.

دکتر هاگستروم می گوید: “تغییر در رژیم های ورزشی باید با خیال راحت و با مشاوره تخصصی انجام شود.”

تقویت سلامت آینده

احساس قدرت و بزرگتر شدن عضلات تنها مزایای تمرین مقاومتی نیست.

آموزش انعطاف پذیری می تواند سایر مزایای سلامتی مانند افزایش استقامت ، تعادل ، انعطاف پذیری و تراکم استخوان را برای سلامتی فراهم کند. همچنین نشان داده شده است که به بهبود خواب ، رفاه و کاهش خطر آسیب کمک می کند.

دکتر هاگستروم می گوید: “تمرینات قدرتی برای سلامتی ما – خصوصاً برای افراد مسن بسیار مهم و مفید است.”

“این می تواند به جلوگیری و درمان بسیاری از بیماری های مزمن مرتبط با سن ، مانند دیابت ، بیماری های قلبی و آرتروز کمک کند.”

دکتر هاگستروم امیدوار است که تحقیقات آینده وی بتواند نسخه های بیشتری را برای بهترین تمرینات برای تمرینات پایداری شناسایی کند.

وی گفت: “یادگیری بیشتر در مورد آموزش پایداری و مزایای آن می تواند به بهبود نتایج کلی سلامتی برای سالخوردگی استرالیا کمک کند.”

[ad_2]

منبع: unbox-news.ir