[ad_1]

رژیم غذایی غنی از غذاهای سالم و گیاهی باعث وجود میکروب های روده ای می شود که با کاهش خطر ابتلا به بیماری های شایع از جمله بیماری های قلبی مرتبط هستند.

یک مطالعه بین المللی در مقیاس وسیع با استفاده از متاژنومیک و پروفایل مواد شیمیایی در خون ، گروهی از 15 میکروب روده را نشان داد که با خطرات کمتری از شرایط شایع مانند چاقی و دیابت نوع 2 مرتبط هستند. این مطالعه امروز در داروی طبیعی توسط محققان کالج کینگ لندن ، بیمارستان ماساچوست (MGH) ، دانشکده بهداشت عمومی هاروارد چان ، دانشگاه ترنتو ، ایتالیا و شرکت بهداشتی ZOE.

پیش بینی 1 (پاسخ های شخصی به ترکیب رژیم غذایی 1) داده های دقیق در مورد ترکیب میکروبیوم روده شرکت کنندگان ، عادات غذایی آنها و نشانگرهای زیستی خون کاردیومتابولیک را تجزیه و تحلیل کرد. وی ارتباطات شدیدی بین رژیم غذایی فرد ، میکروب ها (میکروبیوم) و سلامتی وی نشان داد.

محققان میکروب هایی را شناسایی کرده اند که به طور مثبت یا منفی “خوب” و “بد” را با خطر ابتلا به برخی از بیماری های جدی مانند دیابت ، بیماری های قلبی و چاقی مرتبط می کند. با کمال تعجب ، ارتباط میکروبیوم با این مارکرها بیشتر از سایر عوامل مانند ژنتیک است. برخی از میکروب های شناسایی شده آنقدر جدید هستند که هنوز نامی از آنها برده نشده است.

محققان رژیم غذایی “سالم” را به عنوان رژیمی تعریف کرده اند که حاوی ترکیبی از غذاهای مرتبط با خطر کمتری از بیماری مزمن باشد. آنها دریافتند افرادی که از چنین رژیم غذایی غنی از گیاهان استفاده می کنند ، به احتمال زیاد دارای مقادیر زیادی از میکروب های خاص “خوب” روده هستند که با خطر کم بیماری های شایع مرتبط هستند. محققان همچنین نشانگرهای زیستی مبتنی بر میکروبیوم برای چاقی ، و همچنین نشانگرهای بیماری های قلبی عروقی و اختلال در تحمل گلوکز ، که از عوامل اصلی خطر ابتلا به COVID هستند ، یافتند. از این یافته ها می توان برای ایجاد برنامه های غذایی شخصی که به طور خاص برای بهبود سلامت طراحی شده اند استفاده کرد.

دکتر سارا بری ، خواننده علوم تغذیه در کالج کینگ لندن ، گفت: “به عنوان یک دانشمند علوم غذایی ، کشف میکروب های جدید مربوط به غذاهای خاص و همچنین سلامت متابولیک ، هیجان انگیز است. با توجه به ترکیب بسیار شخصی میکروبیوم هر فرد. ، تحقیقات ما نشان می دهد که ممکن است بتوانیم میکروبیوم روده خود را برای بهینه سازی سلامت خود با انتخاب بهترین مواد غذایی برای زیست شناسی منحصر به فرد خود اصلاح کنیم. “

به عنوان مثال ، یافته ها نشان می دهد که وجود یک میکروبیوم غنی از گونه Prevotella copri و Blastocystis با حفظ سطح مطلوب قند خون بعد از غذا مرتبط است. انواع دیگر با سطح چربی خون پایین تر و مارکرهای التهاب همراه است.

پروفسور تیم اسپکتور ، متخصص اپیدمیولوژیک در کالج کینگ لندن که برنامه تحقیقاتی PREDICT را آغاز کرد و یکی از بنیانگذاران ZO است ، گفت: “هنگامی که غذا می خورید ، فقط به بدن خود غذا نمی دهید ، بلکه تریلیون میکروب را که در داخل روده شما زندگی می کند ، تغذیه می کنید. “

نیکولا سگاتا ، دکترای تخصصی ، استاد و محقق اصلی آزمایشگاه رایانش متاژنومیکس در دانشگاه ترنتو ، ایتالیا و رئیس آنالیز میکروبیوم در این مطالعه ، گفت: “ما از دیدن چنین گروه های بزرگ و واضحی از آنچه ما غیر رسمی می نامیم متعجب شدیم.” میکروبهای خوب و “بد” که از تجزیه و تحلیل ما بوجود آمده است. همچنین هیجان انگیز است که می بینید میکروب شناسان در مورد بسیاری از این میکروب ها اطلاعات اندکی دارند که حتی هنوز نامی از آنها برده نشده است. اکنون این یک منطقه تمرکز بزرگ برای ما است ، زیرا زیرا ما معتقدیم که آنها می توانند در آینده بینش جدیدی در مورد چگونگی استفاده از میکروبیوم روده به عنوان یک هدف قابل اصلاح برای بهبود متابولیسم و ​​سلامت انسان باز کنند. “

تاریخچه تاریخ:

مواد تهیه شده توسط کالج کینگز لندن. توجه: مطالب را می توان از نظر سبک و طول ویرایش کرد.

[ad_2]

منبع: unbox-news.ir

ایندکسر