تحقیقات ابزاری را برای دستیابی به “چگونگی” رفاه در زندگی روزمره فراهم می کند – ScienceDaily


بحران رو به رشد بهداشت روان “موج دوم” مشکلات سلامتی است که کارشناسان به دلیل استرس مداوم در همه گیر COVID-19 انتظار دارند. در مطالعه اخیر ژوئیه توسط بنیاد خانواده Kaiser Tracking ، 53 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده گزارش کردند که سلامت روان آنها تحت تأثیر اضطراب و استرس همه گیر قرار دارد ، در حالی که این میزان در مارس 32 درصد بود.

سازمان ها و جوامع به دنبال ابزارهای عملی برای حمایت از سلامت روان در میان این بحران فزاینده هستند که همزمان با ناآرامی های اجتماعی و نژادی در حال وقوع است. در مقاله ای که اخیراً منتشر شده در اطلاعیه های آکادمی ملی علوم، محققان دانشگاه ویسکانسین-مدیسون در حال معرفی چارچوبی جدید برای بهزیستی عاطفی هستند که بر مهارت های خاصی که می توان آموخت متمرکز است.

این چارچوب بر اساس شواهد علمی است که نشان می دهد می توان با تمرین در زندگی روزمره ، بهزیستی را پرورش داد.

کریستی ویلسون-مندن هال ، دانشمند مرکز عقل سلیم در UW-Madison و یکی از نویسندگان مقاله ، گفت: “در واقع ، این” چگونگی “رفاه است. “به طور سنتی ، تمرکز تحقیقات روانشناسی در معالجه بیماریهای روانی بوده است. ما امیدواریم که گفتگو را گسترش دهیم تا در هر مرحله از پرورش رفاه حمایت کنیم ، حتی درصورت سلامتی نسبتاً سالم. این مهارت ها به ما کمک می کند تا در زمان هایی که تجربه می کنیم مقاومت بیشتری داشته باشیم اکنون. “

این چارچوب بر چهار ستون متمرکز است که در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفته و نشان داده شده است که با یادگیری بهبود می یابد: آگاهی یا توجه به محیط و سیگنالهای داخلی مانند احساسات بدنی ، افکار و احساسات. ارتباط یا سپاس ، مهربانی و شفقت ؛ بینش ، که به ارتقا the کنجکاوی و خودشناسی اشاره دارد. و هدف ، درک ارزش ها و انگیزه شما است.

به عنوان مثال ، به نظر می رسد آگاهی – و به ویژه فراآگاهی (آگاهی از اینکه آگاه هستید) – استرس را کاهش می دهد ، احساسات مثبت را افزایش می دهد و می تواند از طریق روش های یادگیری ذهنی مانند مراقبه افزایش یابد. آگاهی به محدود کردن برخی از اثرات مضر حواس پرتی کمک می کند ، که نشان داده شده است عملکرد شناختی را مختل می کند و واکنش های مربوط به استرس را در بدن مرتبط با التهاب و پیری افزایش می دهد.

مثال دیگر یک ویژگی به عنوان یک هدف در زندگی است ، که یک هدف شخصی قابل توجه است که مردم می توانند آن را در زندگی روزمره اعمال کنند. هدف مربوط به نتایج مثبت حاصل از سلامت بیولوژیکی و جسمی است.

کورتلند دال ، محقق مرکز ، نویسنده اصلی مقاله گفت: “ویژگی های عقل سلیم وجود دارد که بسیاری از مردم حتی نمی دانند قابل آموزش است.” “ما آنها را به عنوان مهارت نمی دانیم. بسیاری از ما تصور می كردیم كه سخت است كه این یا آن باشیم ، اما واقعیت این است كه این خصوصیات بسیار قابل تربیت و انعطاف پذیرتر از آن است كه تصور می كنیم. این دیدگاه بسیار توانمندی است. از ذهن انسان – ما می توانیم یاد بگیریم که در جایگاه رهبر ذهن خود باشیم. “

چارچوب جدید شواهدی را نشان می دهد که افراد می توانند با تاب آوری در برابر فراز و نشیب های زندگی مقاومت کنند و مغز و بدن می توانند تغییر کرده و سازگار شوند. محققان می گویند به جای جایگزینی دیدگاه های دیگر در مورد رفاه ، سایر مدل ها را متمرکز می کند و به طور خاص بر شواهد علمی برای ابعاد رفاه متمرکز است که می تواند آموزش داده شود و می تواند برای پیشرفت و پیشرفت افراد آموزش داده شود.

این تیم امیدوار است که دانش را تا حد ممکن در دسترس قرار دهد و محققان را تشویق می کند تا این دانش را در درمان ، برنامه های مدیتیشن و سایر درمان های بهداشت روان وارد کنند.

دال ، که همچنین مدیر قابل تأمل در Healthy Minds Innovations ، سازمان غیرانتفاعی خارجی مرتبط با مرکز عقل سلیم ، که علم را به ابزاری برای پرورش و اندازه گیری رفاه تبدیل می کند. “ما از روشی خاص متولد نشده ایم. مغز و سیستم عصبی و زیست شناسی ما می تواند شکل بگیرد. چنین دیدگاه دلگرم کننده ای است – روش های زیادی وجود دارد که می توانیم ذهن ، مغز و بدن خود را برای بهتر تحت تأثیر قرار دهیم.”

ویلسون-مندنهال و دال خاطرنشان كردند كه باید كارهای قابل توجهی انجام شود تا بفهمیم چگونه این چارچوب می تواند در فرهنگ های مختلف اعمال شود و در گروه های مختلف مردم مورد مطالعه قرار گیرد. با توجه به اینکه ایده های موجود در این چارچوب دارای یک تاریخچه عمیق در یک زمینه قابل تأمل است که مقدم بر توانایی علوم غربی در مطالعه آنها است ، پذیرفتن اهمیت آنها منصفانه است ، اما نحوه بسته بندی و ارائه آنها در مداخلات بهداشت روان پیش رو ممکن است در فرهنگ ها و زمینه های مختلف متفاوت است و نیاز به تمرکز بیشتری دارد.

ریچارد دیویدسون ، همیار نویسنده و مدیر مرکز ذهنهای سالم ، ریچارد دیویدسون ، استاد روانشناسی و روانپزشکی ویلیام جیمز و ویلا ، گفت: “اشاره به مدیتیشن و سایر مداخلات سلامتی” شبیه کلمه ورزش است: “یک اندازه برای همه مناسب نیست.”

او می گوید: “این مجموعه عظیمی از فعالیت ها را توصیف می کند.” “انواع مختلف مراقبه کارهای مختلفی با مغز شما انجام می دهد ، همانطور که ورزش های مختلف باعث تغییرات مختلفی در بدن شما می شوند. شما می توانید ذهن خود را در ستون های مختلف آموزش دهید که فراتر از اقدامات توجه یا حتی قدردانی است.”

به عنوان مثال ، ستون بینش ، دیویدسون توضیح می دهد ، “فقط کنجکاو بودن در مورد افکار و عقاید مغرضانه خودتان است. مغز شما تنظیم نشده است. شما می توانید فرضیات و سوگیری های خود را زیر سال ببرید ، و این پتانسیل زیادی برای درمان تقسیم و سایر موارد دارد. که در جامعه امروز می بینیم “.

تحقیقات آینده کشف خواهد کرد که چگونه این چارچوب می تواند به افراد در ایجاد انعطاف پذیری کمک کند و چگونه می توان از آن برای درمان اختلالات روانی مانند افسردگی استفاده کرد. سایر پروژه های تحقیقاتی در مرکز عقل سلیم و UW-Madison در حال حاضر از چارچوب اجرا شده از طریق یک برنامه تلفن همراه با وعده های قبلی استفاده می کنند.

این کار توسط مرکز ملی بهداشت مکمل و یکپارچه (کمک هزینه P01AT004952) در انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده پشتیبانی شد.


منبع: unbox-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>