[ad_1]

تحقیقات جدید نشان می دهد که گفتن چیزی به عنوان ساده به عنوان “من می فهمم که چرا شما چنین احساسی دارید” به یک دوست یا یکی از اعضای خانواده ناراضی خود کمک می کند.

در این مطالعه ، شرکت کنندگان برای محققان حادثه ای از زندگی واقعی را توصیف کردند که باعث خشم آنها شد.

وقتی محققان از عصبانیتی که شرکت کنندگان توصیف می کنند حمایت یا درک نمی کنند ، داستان نویسان کاهش احساسات مثبت را نشان می دهند. اما وقتی محققان گفته های شرکت کنندگان را تأیید کردند ، از احساسات مثبت آنها محافظت شده و ثابت ماند.

به همین ترتیب ، شرکت کنندگان در مطالعه ضمن به یادآوردن این واقعه تحریک کننده خشم ، از خلق و خوی کلی خود گزارش کردند و فقط کسانی که تأیید شدند ، بهبودی خلق و خو را به نقطه شروع خود گزارش دادند.

جنیفر چیونز ، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد روانشناسی در دانشگاه ایالتی اوهایو ، اظهار داشت: هیچ تفاوت قابل توجهی در احساسات منفی شرکت کنندگان یافت نشد ، نتیجه ای که بیانگر ارزش تمرکز بر محافظت از مثبت بودن است.

چیوانز گفت: “ما قدرت احساسات مثبت را دست کم گرفتیم. ما وقت زیادی را صرف فکر کردن در مورد چگونگی اصلاح احساسات منفی می کنیم ، اما وقت زیادی را صرف این نمی کنیم که چگونه به افراد کمک کنیم احساسات مثبت را کنترل و پرورش دهند.

“کمک به افراد مبتلا به افسردگی ، اضطراب و ترس بسیار مهم است ، اما همچنین مهم است که به مردم کمک می کند از حس کنجکاوی ، عشق ، انعطاف پذیری و خوش بینی استفاده کنند. افراد می توانند احساس غم و افسردگی کنند ، اما همچنین امیدوار باشند. و کنجکاو ، در همان بازه زمانی. “

این مطالعه بصورت آنلاین در مجله روانشناسی مثبت.

در سه آزمایش ، محققان اثرات اعتبار سنجی و عدم اعتبار سنجی را بر اثرات مثبت و منفی بالینی ارزیابی کردند. تأثیر مثبت به عواطف و احساسات مثبتی گفته می شود که به گفته چیونز به ما اجازه می دهد در تفکر خود کنجکاو ، متصل و منعطف باشیم. از طرف دیگر تأثیر منفی به عواطف و احساسات منفی اعم از انزجار تا ترس تا غم اشاره دارد.

در مجموع 307 دانش آموز در این آزمایشات شرکت کردند. دانش آموزان پرسشنامه هایی را برای اندازه گیری تأثیرات مثبت و منفی در ابتدا و انتهای مطالعه و خلق و خوی عمومی در چندین مرحله از زمان آزمایش آزمایش کردند.

محققان از شرکت کنندگان خواستند که همزمان 5 دقیقه فکر کنند و بنویسند که بسیار عصبانی هستند و سپس این تجربیات را به صورت شفاهی برای یک محقق شرح دهند. بر اساس کارهای تصادفی ، آزمایشگر احساس عصبانیت آنها را تأیید یا از بین می برد.

تجارب خشم شرکت کنندگان دامنه وسیعی را شامل می شد: مشکلات هم اتاقی ها ، شرکای عاشقانه بی وفا ، قربانی سرقت یا عصبانیت والدینشان.

آزمایشگرانی که به داستان هایشان گوش می دادند از متن های انعطاف پذیر برای پاسخ دادن استفاده می کردند. نظرات اعتبار سنجی عبارتهایی مانند “البته از این موضوع عصبانی خواهید شد” یا “من آنچه را می گویید می شنوم و می فهمم که احساس عصبانیت می کنید”.

پاسخ های نامعتبر از “این به نظر عصبانیت نمی رسد” تا “چرا اینقدر عصبانیت می کنی؟”

نتایج نشان داد که همه شرکت کنندگان هنگام تفکر و نوشتن در مورد عصبانیت ، تأثیر مثبت کاهش یافته اند. با این حال ، هنگامی که آنها شروع به توصیف وضعیت آزمایشگران کردند ، تأثیر مثبت شرکت کنندگان معتبر همزمان یا حتی از اقدامات اولیه آنها فراتر رفت. نتایج اثر مثبت برای کسانی که ضعیف شده اند هنگام مکالمه با آزمایشگران بازیابی نمی شود.

بر اساس پنج اندازه گیری خلق و خوی در دو مطالعه از سه مطالعه ، وقتی قضاوت می كنیم چه چیزهایی را خشمگین می كند ، حالات شركت كنندگان دائما تیره می شود. حالات شرکت کنندگان آزمایش شده به حالت عادی برگردانده شد ، اما در کل روحیه دانش آموزان ناتوان رو به زوال بود.

تیم تحقیقاتی مطالعات را با برنامه هایی برای استفاده از نتایج در یک محیط درمانی انجام دادند. چيوانز گفت ، اما يافته ها نيز مربوط به اين رابطه است.

وی گفت: “هنگامی که احساسات منفی را پردازش می کنید ، این تأثیر منفی ظاهر می شود. اما اگر کسی آن را تأیید کند ، تأثیر مثبت شما را حفظ می کند. اعتبار سنجی از تأثیر افراد محافظت می کند ، بنابراین آنها می توانند در مورد تعاملات بین فردی و درمان کنجکاو باشند.”

“افزودن اعتبار سنجی به درمان به افراد کمک می کند تا درک شوند ، و هنگامی که احساس می کنیم درک می کنیم ، می توانیم در مورد چگونگی تغییر نیز بازخورد بگیریم. اما این یک چیز بالینی منحصر به فرد نیست – اغلب روش های مشابه برای بهبود درمان راه هایی برای ایجاد والدین ، ​​دوستی و روابط عاشقانه بهتر.

این مطالعه توسط دانشجویان روانشناسی اوهایو ، سینتیا بنیتز (که اکنون روانشناس بالینی در سیاتل است) و کریستن هوارد ، تألیف شده است.

[ad_2]

منبع: unbox-news.ir