[ad_1]

بر اساس مطالعه دانشگاه اوتاگو ، داشتن خواب با کیفیت ، ورزش و خوردن میوه و سبزیجات خام بیشتر سلامت روان و رفاه را در بین جوانان پیش بینی می کند.

این مطالعه ، منتشر شده در محدودیت ها در روانشناسی، بیش از 1100 جوان بزرگسال از نیوزیلند و ایالات متحده در مورد خواب ، فعالیت بدنی ، رژیم غذایی و بهداشت روانی آنها نظرسنجی کرد.

نویسنده اصلی ، Shay-Ruby Wickham ، که این مطالعه را به عنوان بخشی از دوره کارشناسی ارشد خود به پایان رساند ، گفت: تیم تحقیق دریافت که کیفیت خواب ، نه خواب ، قوی ترین پیش بینی کننده سلامت روان و رفاه است.

“این تعجب آور است زیرا توصیه های خواب در درجه اول به کمیت و نه کیفیت متمرکز است. اگرچه ما دیده ایم که خواب کم – کمتر از هشت ساعت – و خواب زیاد – بیش از 12 ساعت – با خواب بیشتر ارتباط دارد. – علائم افسردگی بالا و پایین آمدن رفاه ، کیفیت خواب به طور قابل توجهی بیش از میزان خواب در پیش بینی سلامت روان و رفاه است.

خانم ویکهام می گوید: “این نشان می دهد که کیفیت خواب باید همراه با مقدار خواب به عنوان ابزاری برای بهبود سلامت روان و رفاه در میان جوانان افزایش یابد.”

همراه با خواب با کیفیت ، ورزش و خوردن میوه و سبزیجات خام بیشتر – به ترتیب – سه رفتار قابل اصلاح وجود دارد که با سلامت روان و رفاه بیشتر در بزرگسالان ارتباط دارد.

علائم افسردگی در بزرگسالان جوانی که 7/9 ساعت در شب می خوابند کمترین میزان و در افرادی که 8 ساعت در شب می خوابند بیشترین احساس رفاه را دارد.

بیشترین میزان رفاه برای جوانانی است که روزانه 4.8 وعده میوه و سبزیجات خام می خورند. کسانی که کمتر از دو وعده و همچنین بیش از هشت وعده غذا می خورند ، احساس رفاه کمتری را گزارش می کنند.

“خواب ، فعالیت بدنی و تغذیه سالم می تواند به عنوان سه ستون سلامتی دیده شود که می تواند به ارتقا of بهزیستی مطلوب در بزرگسالان جوان کمک کند ، جمعیتی که شیوع اختلالات روانی در آن زیاد است و بهزیستی در آن بهینه نیست.” خانم ویکهام می گوید.

یک نویسنده ارشد ، دانشیار تاملین کانر از گروه روانشناسی ، می گوید که بیشتر تحقیقات قبلی این رفتارهای سالم را جداگانه بررسی کرده است.

“ما نشان داده ایم که همه آنها در پیش بینی جوانانی که در برابر رنج رشد می کنند مهم هستند.”

وی همچنین تأکید کرد که نتایج این مطالعه فقط با هم مرتبط هستند.

ما خواب ، فعالیت یا رژیم غذایی را برای آزمایش تغییرات آنها در سلامت روان و رفاه دستکاری نکرده ایم. تحقیقات دیگر این کار را انجام داده و فواید مثبتی پیدا کرده است. تحقیقات ما نشان می دهد که یک مداخله “سلامت کامل” که اولویت خواب ، ورزش است ، و خوردن میوه و سبزیجات با هم می تواند گام منطقی بعدی در این مطالعه باشد ، “.

منبع تاریخچه:

مواد تهیه شده توسط دانشگاه اوتاگو. توجه: مطالب را می توان از نظر سبک و طول ویرایش کرد.

[ad_2]

منبع: unbox-news.ir

ایندکسر