ورزش برای کمردرد مفید است ، اما هیچ کس موافق نیست که چرا – ScienceDaily

[ad_1]

از نظر علمی ثابت شده است که ورزش موجب تسکین مزمن کمردرد (CLBP) می شود ، اما یک بررسی سیستماتیک جدید توسط UNSW در سیدنی نشان می دهد که محققان هنوز از مفید بودن آن مطمئن نیستند.

این مطالعه ، منتشر شده در علم و عملکرد اسکلتی – عضلانی اخیراً همکاری بین محققان پزشکی UNSW و NeuRA (تحقیقات علوم اعصاب استرالیا) به رهبری پروفسور جیمز مک آولی وجود داشت.

هدف آنها درک بهتر این بود که چرا محققان کمردرد معتقدند ورزش به افراد مبتلا به CLBP کمک می کند.

نویسنده ارشد این مطالعه ، دکتر مت جونز ، یک فیزیولوژیست ، کلینیک و محقق معتبر ورزشی ، گفت: محققان با دیدن اینکه هیچ توافق روشنی در مورد اینکه چرا فکر می کنند ورزش برای CLBP م workedثر است بین دانشمندان وجود ندارد ، متعجب شدند.

دکتر جونز گفت: “بنابراین ، با وجود دهه ها تحقیق در این زمینه و بیش از 100 مطالعه که در بررسی خود تجزیه و تحلیل کردیم ، هنوز ایده خوبی در مورد اینکه چرا ورزش می تواند برای CLBP م effectiveثر باشد ، نداریم.”

“هم در استرالیا و هم در سراسر جهان ، کمردرد (LBP) مهمترین علت ناتوانی است و در چند دهه گذشته بوده است. LBP با فشار قابل توجهی بر دوش فرد و جامعه – یعنی از طریق هزینه های مراقبت های بهداشتی.

“بسیاری از درمان ها از مطالعات روی افراد مبتلا به CLBP حاصل می شود (مانند داروها ، درمان دستی ، درمان شناختی-رفتاری) ، اما آنچه ثابت ترین فایده را دارد ، ورزش است.”

دکتر جونز CLBP را به عنوان دردی در پشت بدن بین پایین دنده ها و پایین پشت تعریف کرد که به مدت سه ماه یا بیشتر ادامه دارد.

وی گفت: “این نوعی درد است که از زمان بهبودی بافت بدن فراتر می رود. ما همچنین می دانیم که برای بسیاری از افراد ، این بخشی از زندگی روزمره آنها است و می تواند کیفیت زندگی آنها را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد.”

“شواهد امروز نشان می دهد که CLBP احتمالاً از مغز و سیستم عصبی ناشی می شود ، زیرا کمی محافظت بیش از حد دارد و پاسخ درد ایجاد می کند – علی رغم آسیب فیزیکی آشکار به بدن.”

ورزش باعث بهبود تناسب اندام ، خلق و خو ، اعتماد به نفس می شود

محققان در مورد اینکه چرا محققان کمردرد معتقدند ورزش به بزرگسالان (زیر 65 سال) مبتلا به CLBP کمک می کند ، یک مطالعه سیستماتیک از ادبیات موجود در بانک اطلاعات شواهد فیزیوتراپی (PEDro) انجام دادند.

آنها 110 مقاله علمی را نشان دادند که تقریباً چندین هزار موضوع مطالعه را با CLBP نشان می دهند.

این مطالعات تقریباً سه دهه را در بر گرفت و در تعدادی از کشورها و مناطق از جمله استرالیا ، ایالات متحده ، چین ، برزیل و اروپا انجام شده است.

دکتر جونز گفت که علیرغم عدم توافق در ادبیات در مورد اینکه چرا محققان معتقدند این تمرینات برای CLBP کار می کنند ، بررسی منظم برخی از نقاط مشترک را یافته است.

وی گفت: “محققان دلایل متداول برای مفید بودن ورزش را پیشنهاد کرده اند ، از جمله بهبود در تناسب اندام – مانند ثبات هسته ای ، آمادگی هوازی – و بهبود خلق و خو و اعتماد به نفس.”

“اما تأثیرات این دلایل پیشنهادی بر روی نتایج مبتلایان به CLBP به ندرت در اسناد مطرح شده است.

“در یک سوم مطالعات ، محققان حتی دلیلی را مطرح نکردند که فکر می کردند ورزش می تواند مثر باشد.”

دکتر جونز گفت که هیئت داوران هنوز درک نکرده اند که چرا این تمرینات برای افراد مبتلا به CLBP مفید است ، زیرا درد مزمن یک بیماری پیچیده است.

“درد مزمن دشوار است و عوامل زیادی می توانند در بروز آن نقش داشته باشند – بنابراین این فقط جنبه های بیولوژیکی آسیب بافت نیست ، بلکه عناصر روانی – اجتماعی و مواردی مانند خلق و خوی یا اعتماد به نفس فرد در توانایی خود نیز وجود دارد. کاری انجام دهید “.

در طول زمان روندهایی در تحقیقات وجود دارد که همه بر “طعم ماه” تمرکز می کنند – مانند کنترل حرکتی یا درمان با مک کنزی – اما از آنجا که اثرات ورزش گسترده است و بسیاری از سیستم های مختلف بدن انسان را تحت تأثیر قرار می دهد ، محققان دشوار است که دقیقاً تعیین کنند که چرا آنها فکر می کنند این ممکن است به درد افراد درد برسد. “

یافته هایی برای حمایت از تحقیقات آینده در مورد مزایای ورزش

پروفسور جیمز مک آولی ، که هدایت گروهی متشکل از 30 پژوهشگر متمرکز بر بهبود مدیریت درد مزمن را بر عهده دارد ، گفت که بررسی شواهد بخشی از یک تلاش بزرگتر برای درک این است که چرا ورزش برای افراد مبتلا به CLBP م worksثر است.

وی گفت: “مطالعات اولیه آینده ممکن است شامل آزمایشات کنترل شده تصادفی باشد که برای بررسی مکانیزم مزایای مشخص شده در بررسی ما طراحی شده است. به عنوان مثال ، مکانیزم هایی مانند بهبود قدرت ، بهبود خودکارآمدی – اعتقاد شخص به توانایی انجام وظایف علی رغم درد – و دیگران”. پروفسور مک آولی

همچنین می توان با استفاده از تکنیکی به نام “تجزیه و تحلیل مدیتیشن” که به دنبال شناسایی مکانیسم های سود در آزمایش های انجام شده است ، به این جواب دست یافت. اگر بتوانیم دلیل کارکرد تمرینات را مشخص کنیم ، می توانیم برای به حداکثر رساندن مزایای آن ، روش های درمانی را طراحی کنیم. فواید.

“درد بسیار پیچیده است – بنابراین ، به احتمال زیاد ، ترکیبی از عوامل زیادی خواهد بود که منجر به بهبود دائمی درد و عملکرد بعد از تمرین برای افراد مبتلا به CLBP می شود.”

حفظ فعالیت بدنی عامل اصلی درد مزمن است

اگرچه بررسی سیستماتیک برای تعیین اینکه کدام تمرینات برای افراد مبتلا به CLB بیشتر موثر است نیست ، دکتر جونز توصیه کرد که افراد به فعالیت های معنی دار بپردازند.

وی گفت: “بسیاری از دانشمندان قبلاً این سوال را مطالعه كرده اند و پاسخ كوتاه این است كه هیچ تمرین خاصی برای كاهش CLBP توصیه نمی شود.”

وی افزود: “اما صدها مطالعه در مورد ورزش برای افراد مبتلا به درد مزمن ، نه فقط CLBP ، وجود دارد و محققان دائماً در می یابند كه ورزش یكی از م mostثرترین روشهای درمانی است – ممكن است باعث كاهش چشمگیر درد و آسیب نشود ، اما كمك می كند.

“بنابراین تحرک بدنی و اطمینان از انجام آن ایمن – به ندرت درد مزمن ناشی از” مشکلات بافتی “است – احتمالاً ساده ترین ، بهترین توصیه برای کسی است که درد مزمن دارد.”

دکتر جونز گفت: بسیاری از افراد برای داشتن درد مزمن می توانند فعال بمانند. “این می تواند از طریق یک تمرین ساختاری (مانند آهسته دویدن ، رفتن به ورزشگاه) باشد ، اما همچنین می تواند سایر فعالیت ها یا سرگرمی هایی باشد که افراد از انجام آن لذت می برند ، مانند باغبانی ، موج سواری ، راه رفتن سگ یا چمن زنی. ” او گفت.

“مهم است که فعالیت ها به آرامی پیشرفت کنند و اگر واقعاً درد کسی را تشدید می کنند ، این خوب است ، زیرا ماندن در وضعیت نشسته دیگر گزینه پیشنهادی نیست.

“اما اگر مطمئن نیستید که چه فعالیت ها یا تمریناتی برای شما مفید است ، از پزشک عمومی خود بپرسید ، چه کسی می تواند شما را به یک فیزیوتراپیست ارجاع دهد یا یک فیزیولوژیست ورزشی معتبر پیدا کند.”

[ad_2]

منبع: unbox-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>