یک مطالعه تصادفی کوچک در بزرگسالان بزرگسال ، مزایای این دو در مکمل ها را مقایسه می کند – ScienceDaily


براساس نتایج یک مطالعه تصادفی کوچک ، اسیدهای چرب امگا 3 EPA و DHA در برابر التهاب مزمن متفاوت عمل می کنند ، که نشان می دهد هرکدام نقش مهمی در تنظیم سیستم ایمنی دارند.

این مطالعه 34 هفته ای ، به هدایت محققان مرکز مطالعات مایعات USDA Jean Mayer USDA در دانشگاه توفت (HNRCA) ، اثرات دو امگا 3 را در گروه کوچکی از بزرگسالان چاق مبتلا به التهاب مزمن درجه پایین مقایسه کرد. شرکت کنندگان برای دریافت مکمل های EPA یا DHA دو بار در روز به طور تصادفی انتخاب شدند. نتایج امروز در تصلب شرایین.

EPA و DHA ، سرشار از ماهی و صدف ، در برخی مطالعات با خطر کمتری بیماری قلبی مرتبط بوده و تصور می شود با کاهش التهاب م workثر است. نتایج نشان داد که DHA اثر ضد التهابی قوی تری نسبت به EPA دارد:

  • DHA بیان ژنتیکی چهار نوع پروتئین التهابی را کاهش می دهد ، در حالی که EPA فقط یک نوع را کاهش می دهد.
  • DHA ترشح گلبول های سفید خون را توسط سه نوع پروتئین التهابی کاهش می دهد ، در حالی که EPA فقط یک نوع را کاهش می دهد.
  • DHA همچنین سطح پروتئین ضد التهاب را کاهش می دهد ، در حالی که EPA این کار را نمی کند.

با این حال ، EPA تعادل بین پروتئین های ضد التهابی و ضد التهابی را بهبود بخشیده است:

  • هنگامی که متابولیزه شد ، EPA محصولات جانبی تولید می کند که در تنظیم عملکرد سیستم ایمنی نقش دارند و متفاوت از محصولات مشتق شده از DHA عمل می کنند.

“هیئت منصفه ، به اصطلاح ، چگونگی کارکرد دو ملفه اصلی روغن ماهی را بیان کرده است – و اینکه آیا یکی می تواند بهتر از دیگری باشد. این نتایج نشان می دهد که DHA قدرتمندترین این دو در مارکرهای التهاب در بدن است ، اما این پایان ماجرا نیست ، “گفت استفانی لامون-فاوا ، دانشمند تیم تغذیه قلب و عروق HNRCA.

لامون-فاوا همچنین رئیس گروه تغذیه بیوشیمیایی و مولکولی و دانشیار دانشکده علوم و سیاست های تغذیه جرالد جی است. و دوروتی آر. فریدمن در Tufts.

“در بدن ما همیشه تعادل بین پروتئین های ضد التهاب و ضد التهاب وجود دارد و ما دریافتیم که EPA برای بهبود این تعادل بهتر از DHA است. برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی ، تحقیقات قبلی به ما می گوید که تعادل بسیار مهم است ،” اولین نویسنده Jisun So را توضیح داد ، که این کار را به عنوان بخشی از پایان نامه خود در مدرسه فریدمن انجام داد و در تیم تغذیه قلب و عروق در HNRCA کار می کرد.

طبق دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها از 2015 تا 2020 ، بزرگسالان باید حداقل دو وعده غذای دریایی (4 اونس در هر وعده) در هفته مصرف کنند. ماهی قزل آلا ، ماهی ، ماهی ساردین ، ​​ماهی قزل آلا و کنسرو ماهی تن از منابع خوبی برای EPA و DHA هستند.

“مطالعه ما به ما یک عکس فوری از چگونگی کارایی EPA و DHA برای کاهش التهاب مزمن و تأثیرات مختلف آنها می دهد. نتایج ما ایده ای را برای تحقیقات آینده ارائه می دهد تا تحقیق کند که چرا این مسئله وجود دارد و چه کسی به نفع آن است. از یک یا هر دو چربی سالم ، “گفت لامون-فاوا.

روش شناسی

این مطالعه یک مطالعه دوسوکور بود ، به این معنی که نه شرکت کنندگان و نه کارگران آزمایشگاه یا دانشمندان نمی دانستند که مکمل های دریافتی هر شخص کدام است. 21 شرکت کننده مکمل های EPA یا DHA را به ترتیب شامل دوره های بدون مواد افزودنی دریافت کردند تا یک صفحه خالی ایجاد کنند که از آن اثرات هر مکمل اندازه گیری شود. در مرحله مقدماتی ، شرکت کنندگان مکمل های حاوی فقط روغن آفتابگردان اولئیک بالا (مشابه روغن زیتون و اسیدهای چرب امگا 3) را مصرف کردند تا پایه ای برای مقایسه باشند.

منبع تاریخچه:

مواد تهیه شده توسط دانشگاه تافتز ، پردیس علوم بهداشتی. توجه: مطالب را می توان از نظر سبک و طول ویرایش کرد.


منبع: unbox-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>