یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف روزانه فیبر در رژیم غذایی با کاهش خطر ابتلا به افسردگی در زنان یائسه ارتباط دارد – ScienceDaily

[ad_1]

فیبر اغلب بخشی توصیه شده از یک رژیم غذایی سالم است. دلیل آن این است که از بسیاری جهات برای سلامتی مفید است – از مدیریت وزن گرفته تا کاهش خطر دیابت ، بیماری های قلبی و برخی سرطان ها. یک مطالعه جدید همچنین نشان می دهد که ممکن است با کاهش خطر افسردگی به خصوص در زنان یائسه مرتبط باشد. نتایج این نظرسنجی به صورت آنلاین در یائسگی، مجله انجمن یائسگی آمریکای شمالی (NAMS).

افسردگی یک بیماری شایع و جدی روانی است که نه تنها توانایی فرد در انجام فعالیت های روزمره را تحت تأثیر قرار می دهد ، بلکه می تواند منجر به خودکشی شود. تخمین زده می شود که بیش از 264 میلیون نفر در سراسر جهان افسرده هستند و تعداد آنها با گذشت زمان افزایش می یابد. این وضعیت ناتوان کننده در زنان بسیار بیشتر مشاهده می شود و چندین نظریه وجود دارد که چرا اینگونه است. تغییر در سطح هورمون ها در زنان یائسه با افسردگی همراه است.

با توجه به عواقب جدی و شیوع افسردگی ، مطالعات زیادی برای ارزیابی گزینه های درمانی خارج از استفاده از داروهای ضد افسردگی انجام شده است. مداخلات در شیوه زندگی ، از جمله رژیم غذایی ، ورزش و توجه می تواند به کاهش خطر افسردگی کمک کند. در این مطالعه جدید ، با مشارکت بیش از 5800 زن در سنین مختلف ، محققان به طور خاص در پی بررسی ارتباط بین دریافت فیبر در رژیم غذایی و افسردگی در زنان یائسه هستند. فیبر غذایی به طور عمده در میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و حبوبات یافت می شود.

مطالعات قبلی قبلاً مزایای فیبر را برای سلامت روان پیشنهاد کرده بودند ، اما این اولین مطالعه شناخته شده ای است که رابطه بین زنان قبل از یائسگی و یائسگی را دسته بندی می کند. این شامل طیف وسیع تری از سنین در بین شرکت کنندگان بود و شامل زنانی بود که یائسگی طبیعی و یا تحت جراحی داشتند.

این مطالعه رابطه معکوس بین دریافت فیبر و افسردگی در زنان یائسه پس از اصلاح سایر متغیرها را تأیید کرد ، اما تفاوت معنی داری در زنان یائسه ثبت نشد. مطالعات نشان می دهد که کاهش استروژن ممکن است در تبیین اینکه چرا زنان یائسه از افزایش فیبر غذایی اینقدر سود نمی برند ، نقش داشته باشد ، زیرا استروژن بر تعادل میکروارگانیسم های روده ای در زنان قبل از یائسگی و یائسگی تأثیر می گذارد. رابطه فیبر غذایی و افسردگی را می توان تا حدی با فعل و انفعالات روده و مغز توضیح داد ، زیرا پیشنهاد می شود که تغییر در ترکیب روده و میکروبیوتا ممکن است انتقال عصبی را تحت تأثیر قرار دهد. فیبر غنای و تنوع میکروبیوتای روده را بهبود می بخشد.

نتایج در مقاله “بازخورد بین دریافت فیبر در رژیم غذایی و افسردگی در زنان یائسه: یک بررسی جمعیت در سراسر کشور” منتشر شده است.

“این مطالعه ارتباط مهمی بین مصرف فیبر در رژیم غذایی و افسردگی را برجسته می کند ، اما جهت این ارتباط در این مطالعه مشاهده ای مشخص نیست ، از جمله اینکه زنان با سلامت روان بهتر ممکن است رژیم غذایی سالم تری داشته باشند و فیبر بیشتری مصرف کرده باشند. یا مصرف بیشتر فیبر در رژیم غذایی ممکن است با تعدیل میکروبیوم روده یا برخی ترکیبات در بهبود سلامت مغز نقش داشته باشد. با این حال ، هرگز صحت بیشتری نداشته است که “شما همان چیزی هستید که می خورید” توسط در حالی که آنچه می خوریم تأثیر زیادی بر میکروبیوم روده دارد که به نظر می رسد نقشی اساسی در سلامتی و بیماری دارد. ”دکتر استفانی فوبیون ، مدیر پزشکی NAMS می گوید.

منبع تاریخچه:

مواد تهیه شده توسط انجمن یائسگی آمریکای شمالی (NAMS). توجه: مطالب را می توان از نظر سبک و طول ویرایش کرد.

[ad_2]

منبع: unbox-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>